Cara Merawat Gout Dengan Cepat

Penyakit gout merupakan sejenis keradangan pada bahagian sendi yang mana berlaku disebabkan pengumpulan asid urik yang berlebihan pada bahagian sendi. Kebiasaannya, pesakit yang menghidap penyakit ini akan menderita seumur hidup dan jarang berlaku proses kesembuhan secara keseluruhan.Namun, apa yang boleh dilakukan adalah mengawal asid urik yang berlebihan untuk mengurangkan kesakitan yang dialami. Ada beberapa cara boleh diambil untuk merawat dan mengurangkan gout dengan cepat.


Golongan Yang Berisiko

- Lelaki yang berumur lingkungan 30-50tahun lebih berisiko berbanding wanita.
- Obesiti dan kegemukan yang disebabkan oleh peningkatan lemak dalam badan dan peningkatan kandungan asid urik dalam badan.
- Pengambilan alkohol boleh menyebabkan proses penyingkiran urik terganggu.
- Genetik
- Individu yang mempunyai masalah kesihatan yang kronik seperti kencing manis , darah tinggi yang menjalani kemoterapi kerana pengambilan ubat-ubatan yang diambil berisiko tinggi untuk menyebabkan pengumpulan asid urik dalam badan.

4 Peringkat Penyakit Gout

Asimptomatik
Paras asid urik plasma bertambah, tetapi tanpa sebarang gejala
Akut
Serangan gout petama yang akan hilang dalam beberapa hari dan cepat sekiranya serangan tidak teruk . Sekiranya serangan agak teruk akan hilang dalam beberapa minggu.
Interkritikal
Selepas serangan pertama, pesakit itu masuk peringkat interkritikal atau jarak waktu yang bebas daripada gejala. Tempoh ini mungkin berlarutan selama beberapa bulan atau juga tahun. Kebanyakan pesakit gout mengalami serangan kedua dalam enam bulan hingga dua tahun dari serangan pertama.
kronik

Pada peringkat terakhir (kronik), serangan-serang gout menjadi lebih kerap serta poliartikular, iaitu serangan itu membabitkan banyak sendi pada setiap masa. Tofus-tofus besar juga boleh didapati di dalam banyak sendi. Dalam kes-kes gout kronik yang sudah teruk, kerosakan ginjal, hipertensi, dan karang ginjal boleh juga terjadi.

Tanda Dan Gejala Gout

1) Pesakit akan merasa sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan, dan kehangatan, serta kekakuan pada sendi. 
2) Mungkin juga mengalami demam gred rendah, dan biasanya menghadapi dua sumber kesakitan. 
3) Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerak. 
4) Keradangan tisu-tisu di sekeliling sendi juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit, walaupun hanya disentuh dengan lembut; umpamanya, meletakkan selimut pada kawasan yang terjejas.

Gout biasanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama). Walaubagaimanapun, penyakit ini juga boleh menjejaskan sendi-sendi yang lain, seperti mata kaki, tumit, kekura kaki, lutut, pergelangan tangan, siku, jari, dan tulang belakang. Dalam sesetengah kes, gout boleh terjadi pada sendi jari-jari kaki yang tidak dapat bergerak, disebabkan kecederaan dahulu yang mengakibatkan peredaran darah yang buruk. 


Cara Merawat Dan Mengurangkan Gout

1) Ambil jumlah air seperti yang disarankan untuk bantu kurangkan asid urik dalam badan. Kekurangan air dalam badan lebih berisiko untuk diserang gout.
2) Elakkan pengambilan makanan yang tinggi kandungan asid seperti seafood
3) Ubah cara hidup dan kawal brat badan.
4) Ambil Supplement tambahan yang mampu membantu menurunkan paras asid urik dan melancarkan proses pembuangan asid urik seperti set gout shaklee yang terdiri daripada :-

Vivix
Kajian di Harvad Universiti mendapati kandungan resveratrol yang dijumpai daam grapes dan japanese Knotweed ( Polygonum Cuspidatum ) sebagai antioksidan tebaik untuk merendahkan paras asid urik dalam badan
Omega Guard
Bersifat aniti-inflamasi.
Mengurangkan keradangan & bengkak
Alfafa Complex
Membantu mengurangkan asid dalam badan dengan membantu proses perkumuhan dan penyingkiran toksin dalam badan .
Mengalkali kan tubuh


Performance Drink
Elak dehidrasi 
Kekurangan air dalam badan boleh menyebabkan gout menyerang ( pesakit gout disarankan mengambil air 12-16 gelas sehari )

Testimoni




Jangan tunggu gout semakin kronik. Ambil langkah yang tepat untuk mengurangkan kandungan asid urik dalam badan. Jangan pilih tanggung sengsara kesakitan seperti gambar dibawah:-


Klik sahaja link dibawah untuk pembelian terus. Rawat sebelum parah




Sekiranya anda ingin mendapatkan penjimatan harga 15%-20%. 

Kawasan COD : Ampang - Desa Pandan - Pandan Indah - Keramat - KLCC
( Sekitar Kuala Lumpur & Selangor )
Postage : Ke Seluruh Malaysia ( Pos Laju / Gdex / Citylink )
Call / SMS / Whatsapp : +6016-7735427 
Facebook : Wan Nurul Azima
Facebook Page : Teman Supplement Outlets
Instagram : wanurulazima


Setiap pembelian anda layak untuk menerima 
- konsultasi premium berpanjangan secara percuma
- Tips eksklusif
- Jadual pengambilan vitamin




















Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Kencing Berbuih Secara Selamat Dan Berkesan

Cara Merawat Buah Pinggang Bocor Atau Nephrotic Syndrome Secara Semulajadi

Cara Merawat Bisul Dengan Cepat Dan Berkesan