Cara Merawat Kencing Berbuih Secara Selamat Dan Berkesan

Prosedur biasa yang dijalankan oleh seorang doktor untuk mengetahui tahap kesihatan seseorang adalah dengan menjalankan ujian air kencing. Memastikan seseorang ibu sah hamil juga melalui ujian air kencing. Kenapa? Air Kencing merupakan salah satu petunjuk sekiranya kita menghadapi masalah kesihatan. Sebarang perubahan kepada keadaan air kencing kita merupakan satu petunjuk bahawa terdapat keadaan luar biasa di dalam tubuh badan kita. KENCING BERBUIH merupakan keadaan yang sangat biasa kita dengar berlaku dikalangan kita. Jangan panik dulu! Ketahui punca dan cara merawat masalah kencing berbuih secara selamat dan berkesan.

Kencing Berbuih NORMAL dan ABNORMAL


KEADAAN NORMAL

1) Hamil
Berlaku pada sesetengah wanita hamil yang mengalami pembesaran buah pinggang serta kekurangan upaya buah pinggang untuk menapis asid amino yang tinggi sepanjang kehamilan.

2) Pengambilan makanan atau minuman berprotein tinggi
Ini biasa berlaku bagi mereka yang ingin membina otot dan keadaan ini akan pulih setelah mereka berhenti mengambil makanan atau minuman tersebut.

3) Dehidrasi
Apabila badan kita kekurangan air, air kencing akan menjadi lebih pekat dan berkemungkinan tinggi untuk berbuih. Untuk itu, pastikan minum air kosong yang secukupnya seperti yang disarankan iaitu 2-3liter air sehari terutamanya apabila keadaan cuaca panas.


KEADAAN ABNORMAL

1) Jangkitan Saluran air kencing
Berlaku apabila bacteria masuk ke bahagian pundi kencing dan berlakunya jangkitan yang menyebabkan kencing akan berbuih. Ini disebabkan gas-gas yang dilepaskan oleh kuman yang berada dalam saluran air kencing tadi.

2) Pengambilan protein secara berlebihan
Kebiasaannya berlaku pada mereka yang melakukan senaman yang extreme yang memerlukan pengambilan protein secara berlebihan dan tinggi .

3) Masalah Buah Pinggang
Penapisan penting dalam darah disediakan oleh buah pinggang dan air kencing terhasil semasa proses tersebut.Segala jenis penyakit atau keadan yang memberi kesan kepada buah pinggang boleh menyebabkan air kencing berbuih.




Dinasihatkan, sekiranya anda ada mengalami situasi dan keadaan seperti di atas seeloknya berjumpa dengan doktor bagi memastikan situasi anda tadi termasuk dalam keadaan normal atau abnormal. Kita perlu lebih 'alert' dengan perubahan air kencing kita untuk megelakkan dari keadaan menjadi lebih parah.


SUPPLEMENT CADANGAN 

Pengambilan supplement dicadangkan adalah untuk menambahbaik taraf kesihatan supaya badan lebih bersedia dan mampu melawan penyakit sekiranya terkena penyakit.


1) VIVIX
Membantu membaiki sel DNA yang telah rosak.
Memperbaiki tenaga sel untuk pertumbuhan sel yang baru serta menguatkan sel tubuh


2) OMEGA GUARD
Membantu mengurangkan keradangan dan mencairkan darah untuk mengurangkan risiko berlakunya masalah penapis buah pinggang bocor atau nephrotic syndrome.

TESTIMONI


PREVENTION IS BETTER THAN CURE
Sekiranya anda ingin mendapatkan konsultasi secara eksklusif dan jadi pengguna yang bijak dengan membeli dengan harga yang lebih murah!!!


Kawasan COD : Ampang - Desa Pandan - Pandan Indah - Keramat - KLCC
( Sekitar Kuala Lumpur & Selangor )
Postage : Ke Seluruh Malaysia ( Pos Laju / Gdex / Citylink )
Call / SMS / Whatsapp : +6016-7735427 
Facebook : Wan Nurul Azima
Facebook Page : Shaklee Ampang Outlets
Instagram : wanurulazima


Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Buah Pinggang Bocor Atau Nephrotic Syndrome Secara Semulajadi

Cara Merawat Bisul Dengan Cepat Dan Berkesan