cara hilangkan JERAGAT dengan cepat

Cara hilangkan JERAGAT dengan CEPAT

JERAGAT??? Pasti semua wanita akan rasa stress bila dengar perkataan ini, terutama untuk wanita yang sudah berumur kerana mereka ini lebih cenderung menghadapi masalah jeragat dikawasan kulit muka. Jangan stress dulu biar saya kongsi tips dan cara hilangkan JERAGAT dengan CEPAT.


\

APA TU JERAGAT??

Sebenarnya JERAGAT ialah satu penyakit kulit yang tidak merbahaya tetapi kehadiran jeragat ini pastinya membuatkan kulit kita kelihatan tidak sihat dan sangat menjejaskan penampilan. Ada yang terpaksa mekap tebal semata-mata untuk menutup cela jeragat di muka.

Jeragat juga boleh dikategorikan sebagai adik kepada jerawat kerana ia seperti lekukan kecil di atas kulit muka. jeragat selalunya akan tertumpu dikawasan bawah mata dan hidung. Kadang-kadang ada orang tersalah anggap jeragat seperti BIJI KOLESTROL..arrghhh..stress kan.




3 MAIN FACTORS JERAGAT

1) Wanita yang terdedah lebih kepada cahaya matahari 
2) Pengambilan ubat-ubatan seperti PIL PERANCANG 
3) Faktor usia dimana wanita yang berumur pertengahan 40 tahun keatas lebih cenderung     untuk mendapat masalah jeragat di muka. Tetapi disebabkan faktor pemakanan rakyat       Malaysia kini, tidak mustahil, masalah jeragat juga akan menyerang mereka yang               berumur 20an.
4) Genetik.


JADI.......



HILANGKAN JERAGAT SEMUDAH A..B..C


Jom saya share cara menghilangkan jeragat di muka dengan cepat dan semudah A..B..C :


1) Kerapkan pengambilan air bagi mengekalkan dan menambah kelembapan kulit. Kulit yang kering menyebabkan mudahnya berlakunya pigmentasi

2) Jangan merokok dan jauhkan diri daripada asap rokok kerana kandungan radikal bebas di dalam asap akan menyebabkan mudahnya terbentuk jeragat di muka.

3) Elakkan kerap terdedah dengan cahaya matahari kerana kulit cenderung untuk menghasilkan MELANIN apabila kerap berada di bawah cahaya matahari dan ini bakal menyebabkan terbentuknya jeragat di muka.

4) Elakkan mengambil ubat-ubatan secara berterusan kerana kandungan bahan kimia yang terdapat pada ubat akan menyebabkan tindak balas pada kulit dan terhasilnya masalah jeragat di muka. Seeloknya amalkan suplimen yang organik supaya badan kekal sihat dan cantik.

Cara no.5 dan 6 ni sangat recommended kerana lebih cepat dan mudah

5) Amalkan set JERAGAT SHAKLEE untuk rawatan dari dalam kerana terdiri daripada vitamin untuk kulit seperti :-
Vitamin E ( bertindak sebagai antioksidan dan membantu untuk proses pemulihan dan     pemutihan kulit
- VItamin C ( ransang pengahasilan kollagen )
- ESP ( sumber protein yang mampu menjadikan kulit lebih gebu dan flawless )
- GLA ( bantu stabilkan hormon ) 




6) Penggunaan set NUTRIWHITE SHAKLEE ( untuk normal skin ) atau set ENFUSELLE SHAKLEE ( untuk kulit kering dan berminyak ) untuk rawatan dari luaran.

NUTRIWHITE SHAKLEE


ENFUSELLE SHAKLEE


Antara yang sudah berjaya dan mahu berkongsi pengalaman dengan mereka yang mempunyai maslah jeragat dan kulit seperti mereka...








Nak kulit yang berseri dan bebas JERAGAT sebelum hari raya yang bakal menjelang..jangan berlengah lagi..spend sedikit duit untuk kulit yang lebih bersih dan berseri-seri dengan cepat dan selamat secara semulajadi. 
KULIT BERSERI MACAM ARTIS DIHARI LEBARAN...

Hubungi / whtsapp / telegram sekarang 

Puan Wan Nurul Azima ( SID : 1251578 )

( buka melalui aplikasi whatsapp di telefon bimbit anda )

016-7735427

FAcebook : Wan Nurul Azima

Instagram : Wanurulazima



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Merawat Kencing Berbuih Secara Selamat Dan Berkesan

Cara Merawat Buah Pinggang Bocor Atau Nephrotic Syndrome Secara Semulajadi

Cara Merawat Bisul Dengan Cepat Dan Berkesan